· Blogi

Miksi kannattaa viettää Osta työtä Suomeen -päivää 2.12.?

Joulukuun ensimmäinen perjantai on tänäkin vuonna Osta työtä Suomeen -päivä. Se on päivä, jolloin ostetaan vain suomalaista ja parhaassa tapauksessa tehdään siitä tapa. Tempaus haastaa ostamaan teemapäivänä omien kykyjen mukaisesti vain suomalaista työtä tukevia tuotteita ja palveluita.

· Blogi

Miksi kannattaa viettää Osta työtä Suomeen -päivää 2.12.?

Joulukuun ensimmäinen perjantai on tänäkin vuonna Osta työtä Suomeen -päivä. Se on päivä, jolloin ostetaan vain suomalaista ja parhaassa tapauksessa tehdään siitä tapa. Tempaus haastaa ostamaan teemapäivänä omien kykyjen mukaisesti vain suomalaista työtä tukevia tuotteita ja palveluita.

Onnittelut radiomainosäänestyksen arvonnan voittajille!

5.5.-4.7.2021 välisenä aikana kansa sai äänestää parasta Avainlippu-radiomainosta. Äänensä antaneiden joukosta arvottiin viisi voittajaa, jotka saavat palkinnoksi kumppaniyritystemme lahjoittamia huikeita palkintoja. Lämminhenkisiä Avainlippu-radiomainoksia äänestettiin yhteensä yli 1200 kertaa.

Avainlippu-yritys, nyt kannattaa liputtaa kotimaisuuden puolesta

Suomalaisuuden arvostus on historiallisen korkealla. Avainlippua on arvostettu aina, mutta nyt arvostus on vahvistunut kassavirraksi. Avainlippu-tuotteiden myynti nousi viime vuonna esimerkiksi K-ryhmän päivittäistavarakaupoissa 30 prosenttia, kun koko päivittäistavarakaupan kasvu oli kahdeksan prosentin luokkaa. Kuluttajat haluavat tukea suomalaista työtä kriisin keskellä.

Tutkimus: Nuorille ei riitä mikä tahansa työ

Kaksi kolmesta nuoresta on sitä mieltä, että tärkeintä heille on saada tehdä itseään kiinnostavaa työtä. Seuraavaksi eniten nuoret haluavat saada läheisiä ystäviä ja saavuttaa elämässään henkinen tasapaino. Sekä nuoret että aikuiset arvostavat työtä, sillä molemmista vastaajaryhmistä 90 prosenttia piti kiinnostavaa työtä erittäin tai melko tärkeänä asiana.

Tutkimus: Nuorten ostopäätöksiä ohjaavat vastuullisuus ja kotimaisuus yhä voimakkaammin – naiset ovat miehiä tiedostavampia

Suomalaiset nuoret haluavat ostaa vastuullisesti tuotettuja tuotteita ja palveluita, erityisesti nuoret naiset. Vaikka nautinto ja brändit vaikuttavat nuorten ostamiseen tällä hetkellä selvästi enemmän kuin aikuisilla, arvioivat nuoret tulevaisuudessa tekevänsä ostopäätöksensä yhä vahvemmin perustuen vastuullisuuteen ja ympäristönäkökulmiin.

”Yritysten ostopäätösten vaikutus on valtava” – Kuluttajien mielestä yritysten tulisi ostaa enemmän kotimaista

Suomessa toimivat yritykset ostavat vuosittain tuotteita ja palveluita noin 190 miljardilla eurolla. Reilu 70 prosenttia ostoista on kotimaisia. Suomalaisista yli 80 prosenttia on sitä mieltä, että yritysten tulisi hankkia tuotteet ja palvelut pääasiassa Suomesta. Jos yritysten tekemien ostojen kotimaisuusaste nousisi prosenttiyksiköllä, tämä tarkoittaisi peräti 1,9 miljardin euron lisäystä kotimaisiin ostoihin.

· Yleinen

Yritysten ostopäätösten valtava merkitys

Yritysten tekemillä ostoilla on suuri vaikutus kansantalouteemme ja hyvinvointiimme. Toimialojen yhteenlasketut ostot yrityssektoreilta on yli 190 miljardia euroa vuodessa, joista kotimaisten hankintojen osuus on 140 miljardia euroa vuodessa.

Hae Avainlippua!
Onhan siinä Avainlippu