JotBarin työajanhallintajärjestelmää käyttää jo yli 150 000 suomalaista työntekijää. ”Asiakkaamme toimivat niin teollisuuden, rakentamisen, julkishallinnon kuin kaupankin alalla”, JotBarin toimitusjohtaja Krister Juselius kertoo. Järjestelmää voi käyttää sekä mobiilisti että paikallisesti, joten se sopii monenlaisiin työpaikkoihin.

Järjestelmän kotimaisuudessa on monia etuja, sillä työajanseurantaan liittyy paljon yrityksen kotipaikkaan ja sen lainsäädäntöön liittyviä seikkoja. Esimerkiksi Suomen oma työlainsäädäntö asettaa yrityksille tiettyjä vaatimuksia ja rajoitteita, jolloin järjestelmätarjoajan takana kannattaa olla kotimaan ja sen lait tuntevia ammattilaisia. ”Jotbarin ammattilaisten ydinosaamista ovat juuri työehto- ja paikallissopimusosaaminen”, Juselius toteaa.

JotBarin erottaa kilpailijoista myös mukautuminen työnantajien toisinaan monimutkaisiin tilanteisiin. ”Asiakkaidemme työntekijät saattavat kuulua usean eri TES:in piiriin tai esimerkiksi työajasta, vapaista tai erilliskorvauksista on sovittu paikallisesti”, Juselius kuvailee. JotBarin järjestelmä myös keskustelee erilaisten, myös ulkomaisten järjestelmien kanssa sujuvasti.

”Toinen tärkeä myyntivalttimme on ehdottomasti liitettävyys – pystymme hakemaan ja viemään tietoa monella eri tavalla erilaisiin toiminnanohjaus- ja palkanmaksujärjestelmiin”, Juselius jatkaa.

Arvot eivät ole vain korulauseita

Juselius uskoo, että organisaation vastuullisuudesta puhuttaessa teot puhuvat puolestaan. ”Joillekin meidän arvomme – läpinäkyvyys, vastuuntunto, rehellisyys ja välittäminen – saattavat kuulostaa jokapäiväisiltä, lähes itsestäänselvyyksiltä. Me kuitenkin uskomme siihen, että niiden pitäisi olla kaiken hyvän työn ja luottamuksellisen asiakassuhteen takana”, Juselius sanoo.

JotBarin arvot vaikuttavat myös henkilöstöasioihin. ”Haluamme, että henkilökuntamme voi hyvin. Työnteon pitää olla mielekästä ja motivoivaa. Arvomme kuvaavat, miten edistämme näitä asioita.”

Parhaimmillaan arvot ohjaavat yrityksen toimintaa silloinkin, kun asiat eivät mene niin kuin pitäisi.  ”Mekin mokaamme välillä ja asiat menevät pieleen”, Juselius kertoo. ”Saamme hyvää palautetta asiakkailtamme siitä, että näissä tilanteissa kerromme rehellisesti, miten asiat ovat ja miten korjaamme tilanteen.”

Kotimaisia järjestelmiä suomalaisille työpaikoille

JotBar on suomalainen yritys, jonka tekemisen painopiste on Suomessa. ”Tuotamme itse omin voimin ohjelmistomme ja palvelumme. Haluamme korostaa tätä nykyisessä globaalissa maailmassa, missä suuri osa ohjelmistoista ja palveluista tuotetaan Suomen ulkopuolella. Verkkosivuillamme ja yrityksemme muussa markkinoinnissa liehuva Avainlippu viestii juuri näistä asioista.”

JotBarin järjestelmät ovat muutakin kuin digitaalisia kellokortteja. Varsinkin pienille B2B-yrityksille on elintärkeää tietää, mihin työaika todella kuluu ja mihin tehtäviin on mahdollista löytää uusia, tehokkaampia ratkaisuja. Juseliuksen mukaan JotBar haluaa vaikuttaa positiivisesti suomalaiseen työelämään: ”Haluamme tarjota suomalaiselle työlle ja työn seurannalle välineitä, joilla tehokkuus ja kilpailukyky pysyvät korkeana ja joilla tuetaan myös työhyvinvointia.”

Lue lisää JotBarista »