Kertooko kuitti sinusta enemmän kuin tuhat sanaa? Testaa, millainen kuluttaja olet!

Yksi kuitti kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Vastaako ostoskuittisi todellisia arvojasi? Tuore selvitys* kartoitti suomalaisten kuluttajien ostopäätöksiin vaikuttavia muutosvoimia. Mihin sinun ostosi ovat tulevaisuudessa suuntautumassa? Tee testi ja ota selvää, millainen kuluttaja olet ja vastaako ostoskuittisi arvomaailmaasi!

Osallistu testin jälkeen arvontaan ja jätä yhteystietosi 10.9.2018 mennessä, palkintona Lohjalla valmistettu ja Avainlipulla varustettu Orthexin kuparinvärinen saunasetti (arvo 50 €). Arvomme 3 saunasettiä. Syksyllä arvomme lisää palkintoja – pysy siis kuulolla 😉

 

Arvonnan säännöt ja palkinnot     Tietosuojaseloste

*) lähde: Suomalaiset ostopäätösten äärellä -tutkimus, tutkimuksen toteutti Frankly Partners keväällä 2018, Suomalaisen Työn Liitto

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1

Ostopäätöstä tehdessä minulle tärkeintä on…

  • se, että tuotteet ajavat asiansa. Tavallisten käyttötavaroiden laatu ei merkitse minulle paljoakaan.
  • valita tuotteita ja palveluita, jotka tukevat omaa ja perheeni hyvinvointia.
  • ostamisen helppous, jotta voin säästää aikaa muihin itselleni tärkeisiin asioihin.
  • merkityksellisyys ja arvojeni mukaiset valinnat. Arvostan inhimilliseltä tuntuvia brändejä.
  • käyttää rahaa mieluummin elämyksiin kuin tavaroihin.
2

Olet valitsemassa hyvälle ystävällesi lahjaa. Millä perusteella valitset lahjan?

  • Haluan ostaa mahdollisimman yksilöllisen lahjan, joka tukee saajan hyvinvointia.
  • Haluan tarjota elämyksen ja vien hänet esimerkiksi illalliselle tai konserttiin.
  • Haluan, että lahjalla on jokin merkitys – suosin aitoja yrityksiä ja brändejä.
  • Laatua sen olla pitää! Ystävän lahja on tärkeä ostos.
  • Lahjan täytyy olla hänelle juuri sopiva ja helposti saatavilla vaikkapa verkkokaupasta.
3

Olet lähdössä lomalle. Millaisen matkan valitset?

  • Haluan matkustaa jonnekin, missä on paljon tapahtumia, ihmisiä ja hyvä meininki.
  • Helpon pakettimatkan, jonka voi varata yhdellä klikkauksella ilman pähkäilyä.
  • Luksusmatkan, johon olen säästänyt rahaa. Tätä on odotettu viime tammikuusta asti!
  • Matka lapsuudenmaisemiin olisi ihana – tai ehkä lähden rauhoittumaan järven rannalle.
  • Perheelleni sopivan räätälöidyn matkan. Osan ajasta voimme lomailla kotonakin.
4

Kun menen ravintolaan…

  • valitsen tutun lähiravintolan, josta tilaan ruuat etukäteen netin tai sovelluksen kautta.
  • haluan syödä lähellä tuotettua ja hyvistä raaka-aineista valmistettua ruokaa.
  • varmistan ensin, että kaikille perheenjäsenille löytyy hyvä vaihtoehto.
  • haluan kokea jotain uutta ja ihmeellistä! Voisin syödä illallista vaikkapa pimeässä.
  • haluan syödä hyvin ja halvalla – paitsi erityistilanteissa, silloin voin panostaa.
5

Mitä juot mieluiten?

  • Luomujuomia tai lapsuudenaikaista lempijuomaani.
  • Arkena vettä, juhlapäivinä esimerkiksi kuohuviiniä tai samppanjaa.
  • Kokeilen mielelläni uusia makuja ja juomia.
  • Pääasiassa mehua, josta lapset tykkäävät.
  • Sitä, mitä kaapista löytyy tai jotain, mitä saan nopeasti lähikaupasta.

Osallistu arvontaan

  • Arvonnan säännöt Tietosuojaseloste
hybridikuluttaja

Olet hybridikuluttaja

Onneksi olkoon, olet täysin uudenlaisen suunnan kuluttaja! Tähän ryhmään lukeutuu lisäksesi noin 39 % suomalaisista. Tuotteita ja palveluita ostaessasi laadun ja hinnan merkitys pomppii edestakaisin kuin kumiperuna kouluruokalan lattialla. Ryntäät mielelläsi alelaarin suuntaan jopa tarpeettomienkin tavaroiden perässä. Oikeasti tärkeiden asioiden kohdalla isket kuitenkin setelitukun tiskiin ja kelpuutat vain parasta! Avainlippuja löydät sekä edullisista että kalliimmista tuotteista.

Tee visa uudelleen
perhekeskeinen kuluttaja

Olet perhekeskeinen kuluttaja

Perhe on paras! Kuulut perheelliseen joukkoon, johon lisäksesi noin 34 % kuluttajista kertoo ensisijaisesti lukeutuvansa. Oma hyvinvointisi on tärkeä asia, mutta panostat myös ihanan perheesi onnellisuuteen ja menestykseen. Halajat yksilöllisyyttä ja sitä, että tuotteet ja palvelut nivotaan ja paketoidaan juuri teille sopiviksi. Hyggeily kotihiirenä on sinulle tuttua, ja nautit kotona puuhastelusta. Borta bra men hemma bäst! Katsopa ympärillesi ja huomaat, että kodistasi löytyy paljon Avainlippu-tuotteita – ämpäristä ja vessanpöntöstä lähtien.

Tee visa uudelleen
mukavuudenhaluinen kuluttaja

Olet mukavuudenhaluinen kuluttaja

Mukavuus ja helppous – siinäpä vasta oiva parivaljakko! Tähän joukkoon kuuluu lisäksesi noin 30 % suomalaisista. Haluat ostosten ja päätöksenteon olevan mahdollisimman mutkatonta ja kivutonta, jotta voit tehdä jotain oikeasti kivaa. Pitkäpiimäiset jonot ja hidastelevat ihmiset ovat pahin painajaisesi – siksi teet kaikki hankinnat mieluiten verkossa parilla klikkauksella. Mikä tahansa roina ei kelpaa, vaan haluat juuri sinulle sopivimmat tuotteet ja palvelut. Avainlipusta tunnistat helposti ja varmasti suomalaiset tuotteet ja palvelut.

Tee visa uudelleen
merkitysten metsästäjä

Olet merkitysten metsästäjä

Hiiteen halpismerkit ja turhakkeet, niitä et kaipaa elämääsi! Kuulut joukkoon, johon kertoo lukeutuvansa noin 26 % kuluttajista. Alati kasvavien valikoimien ja ylitsepursuavan tarjonnan maailmassa etsit ostopäätösten hetkellä merkityksellisyyttä. Sinulle tärkeysjärjestyksessä ylimpänä seisoo tuotteiden ja palveluiden vastuulliset, eettiset, nostalgiset ja tarinalliset piirteet. Mitä järkeä on ostaa tavara, joka päätyy nurkkaan lojumaan vailla merkitystä? Sellaisesta tulee vain surulliseksi. Avainlippu auttaa sinua tekemään arvojesi mukaisen valinnan suomalaisen työn puolesta.

Tee visa uudelleen
elämysten etsijä

Olet elämysten etsijä

Maallisella omaisuudella ei ole sinulle merkitystä. Et ole yksin, sillä lisäksesi noin 18 % suomalaisista katsoo lukeutuvansa elämyshakuisiin kuluttajiin. Sosiaalisuus ja erilaiset yhteisölliset tempaukset vetävät sinua puoleensa jatkuvasti. Lähdet mieluummin ulkomaille reissuun kuin istut uudella sohvalla ja tuijotat räntäsateeseen. Sinulle elämä on elämyksiä varten! Kuluttamalla Avainlippu-palveluita tuet suomalaista työtä.

Tee visa uudelleen

Tällaisia ovat muut testiin vastanneet

hybridikuluttaja

Onneksi olkoon, olet täysin uudenlaisen suunnan kuluttaja! Tähän ryhmään lukeutuu lisäksesi noin 39 % suomalaisista. Tuotteita ja palveluita ostaessasi laadun ja hinnan merkitys pomppii edestakaisin kuin kumiperuna kouluruokalan lattialla. Ryntäät mielelläsi alelaarin suuntaan jopa tarpeettomienkin tavaroiden perässä. Oikeasti tärkeiden asioiden kohdalla isket kuitenkin setelitukun tiskiin ja kelpuutat vain parasta! Avainlippuja löydät sekä edullisista että kalliimmista tuotteista.

perhekeskeinen kuluttaja

Perhe on paras! Kuulut perheelliseen joukkoon, johon lisäksesi noin 34 % kuluttajista kertoo ensisijaisesti lukeutuvansa. Oma hyvinvointisi on tärkeä asia, mutta panostat myös ihanan perheesi onnellisuuteen ja menestykseen. Halajat yksilöllisyyttä ja sitä, että tuotteet ja palvelut nivotaan ja paketoidaan juuri teille sopiviksi. Hyggeily kotihiirenä on sinulle tuttua, ja nautit kotona puuhastelusta. Borta bra men hemma bäst! Katsopa ympärillesi ja huomaat, että kodistasi löytyy paljon Avainlippu-tuotteita – ämpäristä ja vessanpöntöstä lähtien.

mukavuudenhaluinen kuluttaja

Mukavuus ja helppous – siinäpä vasta oiva parivaljakko! Tähän joukkoon kuuluu lisäksesi noin 30 % suomalaisista. Haluat ostosten ja päätöksenteon olevan mahdollisimman mutkatonta ja kivutonta, jotta voit tehdä jotain oikeasti kivaa. Pitkäpiimäiset jonot ja hidastelevat ihmiset ovat pahin painajaisesi – siksi teet kaikki hankinnat mieluiten verkossa parilla klikkauksella. Mikä tahansa roina ei kelpaa, vaan haluat juuri sinulle sopivimmat tuotteet ja palvelut. Avainlipusta tunnistat helposti ja varmasti suomalaiset tuotteet ja palvelut.

merkitysten metsästäjä

Hiiteen halpismerkit ja turhakkeet, niitä et kaipaa elämääsi! Kuulut joukkoon, johon kertoo lukeutuvansa noin 26 % kuluttajista. Alati kasvavien valikoimien ja ylitsepursuavan tarjonnan maailmassa etsit ostopäätösten hetkellä merkityksellisyyttä. Sinulle tärkeysjärjestyksessä ylimpänä seisoo tuotteiden ja palveluiden vastuulliset, eettiset, nostalgiset ja tarinalliset piirteet. Mitä järkeä on ostaa tavara, joka päätyy nurkkaan lojumaan vailla merkitystä? Sellaisesta tulee vain surulliseksi. Avainlippu auttaa sinua tekemään arvojesi mukaisen valinnan suomalaisen työn puolesta.

elämysten etsijä

Maallisella omaisuudella ei ole sinulle merkitystä. Et ole yksin, sillä lisäksesi noin 18 % suomalaisista katsoo lukeutuvansa elämyshakuisiin kuluttajiin. Sosiaalisuus ja erilaiset yhteisölliset tempaukset vetävät sinua puoleensa jatkuvasti. Lähdet mieluummin ulkomaille reissuun kuin istut uudella sohvalla ja tuijotat räntäsateeseen. Sinulle elämä on elämyksiä varten! Kuluttamalla Avainlippu-palveluita tuet suomalaista työtä.
Hae Avainlippua!
Onhan siinä Avainlippu