Keskiviikkona Marttojen kahvitarjoilu sai torikävijät jonottamaan kontille.
Suomalaisen Työn Liiton Pilvi Reko jakoi Lilli Digitalkkari -ilmapalloja.
Porissa tavattiin myös yhteiskunnan vaikuttajia. Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Tero Lausala vaihtoi ajatuksia suomalaisuudesta Paavo Arhinmäen kanssa.
Torstaina Suomalaisen Työn Liiton SuomiAreenan ohjelmassa ollut Made in Whateverland -keskustelu veti kiinnostuneita kuulijoita Kaupungintalon pihalle. Keskustelun avasi ja päätti musiikillaan Karri ”Paleface” Miettinen, joka osallistui myös keskusteluun suomalaisuuden merkityksestä. Keskustelun juonsi Maaretta Tukiainen, ja muina keskustelijoina oli kampanjasivustolla blogaava Karoliina Partanen, Smartumin hallituksen jäsen Merja Fischer, kansanedustaja Elina Lepomäki, kok, sekä Finlaysonin toimitusjohtaja Jukka Kurttila.
Panelistit ottivat kantaa siihen, voiko kuluttaja vaikuttaa ostopäätöksillään työllisyyteen ja suomalaisten yritysten menestymiseen. Innokkaassa keskustelussa tuotiin esille erilaisia näkökulmia ja peräänkuulutettiin yrityksiltä rohkeutta tehdä asioita uudella ja muista erottuvalla tavalla. Kuluttajille hinta ja laatu ovat keskeisiä valintaperusteita. Panelistit olivat yhtä mieltä siitä, että laadusta suomalaiset yritykset eivät voi tinkiä, ja tiukkaan hintakilpailuun voi vastata uudenlaisilla tuotantoratkaisuilla, esimerkiksi digitaalisuutta hyödyntäen.
Myös torikansa sai kuulla suomalaisuuden merkityksestä yrityksen ja kuluttajan näkökulmasta. Torivarteissa kuultiin Avainlipun Brand Managerin Reetta Mentun ohella Fiblonin markkinointi- ja viestintäjohtaja Anne Ekbergiä sekä blogaaja Karoliina Partasta.
Kesäkiertue päättyy tähän, mutta juhlavuosi jatkuu. Avainlipun käyttäjämäärät kasvavat vuosi vuodelta, mikä lupaa menneen viidenkymmenen vuoden jatkoksi myös hienoa jatkoa viidellekymmenelle seuraavallekin vuodelle!