· Blogi

Vapun tienoilla vietetään Hyvien valintojen viikkoa

Hyvien valintojen viikko 29.4.–5.5. on kampanja, jossa kuluttajia muistutetaan suomalaisen työn valinnan vaikutuksista. Avainlippu-yritykset kertovat, miksi juuri heidän tuotteensa tai palvelunsa on hyvä valinta niin yhteiskunnan, yrityksen kuin yksittäisen suomalaisenkin kannalta. Viime vuonna ensimmäistä kertaa toteutettu tempaus sai mukaan satoja Avainlippu-yrityksiä. Tänä vuonna kampanja uudistuu, ja mukaan tulevat myös Design from Finland ja Yhteiskunnallinen Yritys -merkkiä kantavat yritykset.

Kuukausi: maaliskuu 2019

”Yritysten ostopäätösten vaikutus on valtava” – Kuluttajien mielestä yritysten tulisi ostaa enemmän kotimaista

Suomessa toimivat yritykset ostavat vuosittain tuotteita ja palveluita noin 190 miljardilla eurolla. Reilu 70 prosenttia ostoista on kotimaisia. Suomalaisista yli 80 prosenttia on sitä mieltä, että yritysten tulisi hankkia tuotteet ja palvelut pääasiassa Suomesta. Jos yritysten tekemien ostojen kotimaisuusaste nousisi prosenttiyksiköllä, tämä tarkoittaisi peräti 1,9 miljardin euron lisäystä kotimaisiin ostoihin.

· Yleinen

Yritysten ostopäätösten valtava merkitys

Yritysten tekemillä ostoilla on suuri vaikutus kansantalouteemme ja hyvinvointiimme. Toimialojen yhteenlasketut ostot yrityssektoreilta on yli 190 miljardia euroa vuodessa, joista kotimaisten hankintojen osuus on 140 miljardia euroa vuodessa.

Hae Avainlippua!
Onhan siinä Avainlippu