Avainlippu-yritys, nyt kannattaa liputtaa kotimaisuuden puolesta

Suomalaisuuden arvostus on historiallisen korkealla. Avainlippua on arvostettu aina, mutta nyt arvostus on vahvistunut kassavirraksi. Avainlippu-tuotteiden myynti nousi viime vuonna esimerkiksi K-ryhmän päivittäistavarakaupoissa 30 prosenttia, kun koko päivittäistavarakaupan kasvu oli kahdeksan prosentin luokkaa. Kuluttajat haluavat tukea suomalaista työtä kriisin keskellä.

Kuukausi: maaliskuu 2019

“Yritysten ostopäätösten vaikutus on valtava” – Kuluttajien mielestä yritysten tulisi ostaa enemmän kotimaista

Suomessa toimivat yritykset ostavat vuosittain tuotteita ja palveluita noin 190 miljardilla eurolla. Reilu 70 prosenttia ostoista on kotimaisia. Suomalaisista yli 80 prosenttia on sitä mieltä, että yritysten tulisi hankkia tuotteet ja palvelut pääasiassa Suomesta. Jos yritysten tekemien ostojen kotimaisuusaste nousisi prosenttiyksiköllä, tämä tarkoittaisi peräti 1,9 miljardin euron lisäystä kotimaisiin ostoihin.

· Yleinen

Yritysten ostopäätösten valtava merkitys

Yritysten tekemillä ostoilla on suuri vaikutus kansantalouteemme ja hyvinvointiimme. Toimialojen yhteenlasketut ostot yrityssektoreilta on yli 190 miljardia euroa vuodessa, joista kotimaisten hankintojen osuus on 140 miljardia euroa vuodessa.

Hae Avainlippua!
Onhan siinä Avainlippu