Suomessa kaikkien toimialojen keskimäärinen kotimaisuusaste on 73%, eli kotimaisuusaste on jo hyvin korkea. Kuitenkin vain yhden prosenttiosuuden kasvu tarkoittaisi 1,9 miljardia euroa lisää suomalaisiin tuotteisiin ja palveluihin.

Ei siis ole yhdentekevää, millaisia hankintapäätöksiä myös työpaikoilla tehdään. Kun valitaan suomalaista, syntyy työpaikkoja ja sitä kautta hyvinvointia sekä yhteiskunnalle, yrityksille että työntekijöille.

Lue lisää Suomalaisen Työn Liiton teettämästä tutkimuksesta »

Tiivistelmä tutkimuksen toteutuksesta »

Kauppalehti Studio

Onhan siinä Avainlippu -artikkelisarja starttaa maaliskuun alussa. Artikkelisarja kertoo suomalaisesta työstä, sen ylpeyden aiheista ja monipuolisesta osaamisesta. Suomalaisen Työn Liitto haluaa Onhan siinä Avainlippu -kampanjalla pysäyttää  ostopäätöksen äärelle – myös työpaikalla.

Työllistätkö alihankkijoita ja kumppaneita Suomessa? Nyt siitä kannattaa kertoa

Kenellä on Avainlippu?

Sinivalkoisesta Valinnasta löydät kaikki Avainlippu-merkin käyttöoikeuden saaneet tuotteet ja palvelut.

www.sinivalkoinenvalinta.fi

Yritykselle Avainlippu?

Avainlippu on arvostettu brändi ja tunnettu alkuperämerkki, joka kertoo asiakkaillesi yhdellä silmäyksellä siitä, että tuotteesi on valmistettu Suomessa tai palvelusi on kotimaista alkuperää, joka työllistää Suomessa.

Hae Avainlippu-merkin käyttöoikeutta