· Blogi

Vapun tienoilla vietetään Hyvien valintojen viikkoa

Hyvien valintojen viikko 29.4.–5.5. on kampanja, jossa kuluttajia muistutetaan suomalaisen työn valinnan vaikutuksista. Avainlippu-yritykset kertovat, miksi juuri heidän tuotteensa tai palvelunsa on hyvä valinta niin yhteiskunnan, yrityksen kuin yksittäisen suomalaisenkin kannalta. Viime vuonna ensimmäistä kertaa toteutettu tempaus sai mukaan satoja Avainlippu-yrityksiä. Tänä vuonna kampanja uudistuu, ja mukaan tulevat myös Design from Finland ja Yhteiskunnallinen Yritys -merkkiä kantavat yritykset.

Kuukausi: huhtikuu 2015

Suomalaisten mielestä työmies on palkkansa ansainnut

Työn tekemisellä on aina ollut merkittävä rooli suomalaisten arjessa, mikä on kirvoittanut lukuisan joukon työtä ja työntekoa kuvaavia sananlaskuja. Suomalaisen työn päivän juhlintaan valmistautuvan kansan mielestä parhaiten työn henkeä kiteyttää toteamus palkan ansaitsemisesta. Myös sanonta työn loputtomasta määrästä nousi kärkisijoille Suomalaisen Työn Liiton teettämässä kyselyssä.

Suomalaiset toivovat työelämään lisää iloa, rohkeutta ja palveluasennetta

Suomen pitkäikäisin alkuperämerkki Avainlippu juhlistaa 50 merkkivuottaan ”Nostetaan Suomi plussalle”-teemalla eri puolilla maata. Merkkivuoden kunniaksi Suomalaisen Työn Liitto kysyi suomalaisilta parhaiten suomalaista työtä kuvaavia piirteitä. Vastaajien mukaan asiantuntijuus, sisu ja ahkeruus kuvaavat parhaiten suomalaista työtä ja työntekoa. Kyselyyn vastanneet kaipaisivat työelämään lisää työn iloa, rohkeutta tehdä uusia asioita ja palveluasennetta.

Hae Avainlippua!
Onhan siinä Avainlippu