Vahvat suomalaisesta työstä kertovat merkit ovat koronapandemiassa voittajia. Niistä kuluttajat tunnistavat suomalaisen työn. Avainlipun sanoo tuntevansa lähes kaikki, ja yli 70 prosenttia sanoo sen vaikuttavan ostopäätökseensä. Suomalaiset ymmärtävät, mitä suomalaisten tuotteiden ja palveluiden ostaminen tarkoittaa kuluttajille, yrityksille ja yhteiskunnalle.

Avainlippu vetoaa vahvasti myös tunteisiin. Taloustutkimus selvitti, mitä tunteita merkkiin liitetään. Tyytyväisyys, rauhallisuus ja innostuneisuus johtuvat kotimaisuudesta, työllistämisestä, laadusta ja luotettavuudesta. Teettämämme tutkimukset ovat jäsentemme hyödynnettävissä. Extranetin aineistopankissa on Avainlippua koskevat tiedot kerätty Tutkimukset-otsikon alle ”Faktaa Avainlipusta 2021”.

Tuotamme jatkuvasti valmiita materiaaleja Avainlipun hyödyntämiseen

Avainlipun voima kumpuaa siitä, että yritykset ovat tuoneet sitä hienosti esille. Sydämellinen kiitos kaikille Avainlippu-yrityksille hienosta työstä! Olette käyttäneet merkin uudistettuja aineistoja monipuolisesti ja tyylikkäästi somessa ja mitä erilaisimmissa yhteyksissä.

Tänä vuonna teemme viisi kampanjanostoa, joihin tuotamme Avainlipun käyttäjille someaineistoja ja ohjeistamme valmiiden aineistojen hyödyntämiseen Teams-tilaisuuksissa. Olemme tuoneet Avainlipun uuden konseptin mukaisia aineistoja, yritysten omiin kuviin liitettäviä templateja, ajankohtaisia materiaaleja sekä ehdotuksia teksteiksi, jotta aineistojen käyttö olisi yritykselle mahdollisimman vaivatonta ja brändin visuaalisuuteen sopivaa. Avainlippua liehuttaa lähes 4000 yritystä, joten joukkovoima on suuri. Yhteinen someyleisömme on valtava.

19.4. alkaen TV:ssä alkaa pyöriä uusi Avainlippu-mainosfilmi, jossa nähdään paljon Avainlippu-tuotteita erilaisissa kodeissa. Filmistä on tehty myös aineistoja yrityksille. Avainlipun käyttäjistä noin puolet tarjoaa tuotteitaan tai palveluitaan muille yrityksille. Varmistamme joka käänteessä, että sopivia aineistoja on kuluttajatuotteiden lisäksi myös palveluille sekä B2B-yrityksille. Lisäksi suunnitelmissa on tuottaa B2B-teemaisia aineistoja syksyksi.

Vappu on suomalaisen työn päivä. Sen alla on ajankohtaista heiluttaa Avainlippua – suomalaisen työn merkkiä ja hyödyntää Avainlipun uusia kampanja-aineistoja – etenkin vappuaiheisia. Tehdään yhdessä vapusta suuri suomalaisen työn juhlapäivä!