Hyvien valintojen viikkoa vietetään 24.4.-1.5.2023. Kampanjan tarkoituksena on lisätä tietoisuutta Avainlipusta ja suomalaisen työn valitsemisen hyödyistä. Kun inflaatio nakertaa ostovoimaa ja tulevaisuus on epävarma, on tärkeää muistaa suomalaisen valinnan vaikutukset niin työllisyyteen, verotuloihin kuin huoltovarmuuteenkin.

Kampanja kokoaa kaikki Avainlippu-tuotteet ja -palvelut yhteen kertomaan hyvistä valinnoista. Avainlippu on paitsi hyvää tekevä valinta, myös osoitus arvoista. Merkki liitetään vastuullisuuteen ja luotettavuuteen.

Hyvien valintojen viikko huipentuu suomalaisen työn päivään eli vappuun 1.5. Kevään ilojuhla on hengeltään kampanjamerkin oloinen; sydän sykähtää ja kädellä tehty ok-merkki heilahtaa.

Monet yritykset tekevät myös kampanjatarjouksia. Ne löytyvät somesta kätevästi aihetunnisteella #hyvienvalintojenviikkotarjous.

Myös monet Avainlippu-verkkokaupat ovat mukana kampanjassa

Kaupan digitalisoitumisen myötä suomalaisten verkkokauppojen pärjääminen on tärkeää. Meillä on paljon erikoiskauppoja, jotka ovat digitalisoitumisen alkupolulla. Kotimainen verkkokauppa on todella tiukassa kilpailutilanteessa. Viime vuonna kotimaisen verkkokaupan osuus laski neljällä prosenttiyksilöllä 60 prosenttiin Kaupan liiton mukaan. Kuitenkin suomalaiset verkkokaupat pärjäävät asiakasarvioinneissa loistavasti.

Tuomme Suomalainen verkkokauppa -Avainlipun saaneita esille mm. keräämällä ne yhteiselle verkkosivulle. Lisäksi monet verkkokaupat tekevät Hyvien valintojen viikon tarjouksia. Suomalaiset ostavat mieluummin kotimaisesta verkkokaupasta, koska ne työllistävät Suomessa, maksavat veronsa Suomeen ja kuluttajat kokevat henkilö- ja maksutietojen olevan muita turvallisempia. Kannattaa tehdä Hyvien valintojen viikolla loistavia arvovalintoja. Valitsemalla Avainlippu-tuotteita ja -palveluita tai suomalaisen verkkokaupan teet sinua ja meitä kaikkia hyödyttävän valinnan. Kampanjassa mukana olevat Avainlippu-verkkokaupat ja niiden Hyvien valintojen viikon tarjoukset näet tästä.