· Blogi

Luottokumppani haussa – lähdetäänkö treffeille?

Aloitin uudessa työssäni kesäkuun alussa ja käyttäytymiseni kaupassa muuttui hetkessä. Minusta tuli mahdoton Avainlippu- ja Design from Finland -merkkien syynääjä ja meinaan saada sydämentykytyksiä, jos jostakin tuotteesta ei ole tarjolla suomalaisia vaihtoehtoja. Olen suosinut suomalaista…

Tutkimus: Nuorten ostopäätöksiä ohjaavat vastuullisuus ja kotimaisuus yhä voimakkaammin – naiset ovat miehiä tiedostavampia

Suomalaiset nuoret haluavat ostaa vastuullisesti tuotettuja tuotteita ja palveluita, erityisesti nuoret naiset. Vaikka nautinto ja brändit vaikuttavat nuorten ostamiseen tällä hetkellä selvästi enemmän kuin aikuisilla, arvioivat nuoret tulevaisuudessa tekevänsä ostopäätöksensä yhä vahvemmin perustuen vastuullisuuteen ja ympäristönäkökulmiin.

”Yritysten ostopäätösten vaikutus on valtava” – Kuluttajien mielestä yritysten tulisi ostaa enemmän kotimaista

Suomessa toimivat yritykset ostavat vuosittain tuotteita ja palveluita noin 190 miljardilla eurolla. Reilu 70 prosenttia ostoista on kotimaisia. Suomalaisista yli 80 prosenttia on sitä mieltä, että yritysten tulisi hankkia tuotteet ja palvelut pääasiassa Suomesta. Jos yritysten tekemien ostojen kotimaisuusaste nousisi prosenttiyksiköllä, tämä tarkoittaisi peräti 1,9 miljardin euron lisäystä kotimaisiin ostoihin.

· Yleinen

Yritysten ostopäätösten valtava merkitys

Yritysten tekemillä ostoilla on suuri vaikutus kansantalouteemme ja hyvinvointiimme. Toimialojen yhteenlasketut ostot yrityssektoreilta on yli 190 miljardia euroa vuodessa, joista kotimaisten hankintojen osuus on 140 miljardia euroa vuodessa.

Valmistujaislahjojen alkuperällä on väliä suomalaisille

Suomalaisen Työn Liiton teettämästä tutkimuksesta selviää, että yli kaksi kolmasosaa suomalaisista pitää kotimaisuutta tärkeänä seikkana valmistujaislahjaa hankkiessaan. Tällä viikolla ylioppilaslakin painaa päähänsä noin 27 000 uutta ylioppilasta. Kevät on juhlan aikaa myös monella ammattiin valmistuneella sekä korkeakoulututkinnon suorittaneella. Vilkkaalla lahjasesongilla on suuri merkitys monelle suomalaisyritykselle.

Äänestä parasta radiomainosta ja voita upeita palkintoja!

Olemme tehneet kumppaniyritystemme kanssa hauskoja radiomainoksia, joita voit kuunnella radioaaltojen lisäksi sivustollamme. Äänestä etusivulta suosikkimainostasi ja osallistu arvontaan, jossa voit voittaa upeita Avainlippu-tuotepalkintoja. Tutustu palkintoihin ja arvonnan sääntöihin täällä.

Merkillistä tietoa

Alkuperämerkeistä tunnistaa kotimaisen tuotteen. Ne kertovat luotettavasti, missä maassa tuote on valmistettu, tuotettu tai kasvatettu.

Alkuperä ratkaisee – suomalaisvanhemmat valitsevat kotimaisen lastenruoan

Suomalaisen Työn Liiton teettämän tutkimuksen mukaan suomalainen alkuperä on tärkeää etenkin elintarvikkeiden ja lastenruoan kohdalla. Vastaajista 64 prosenttia korosti suomalaisuuden merkitystä jonkin verran tai paljon lastenruoissa. Vanhempien tietoisuus lastenruoan maistuvuudesta, ravitsemuksellisuudesta sekä säilöntä- ja väriaineettomuudesta saa valitsemaan perheen pienimmille kotimaisen vaihtoehdon.

Hae Avainlippua!
Onhan siinä Avainlippu