Onhan siinä Avainlippu -kampanja pysäyttää kuluttajan ostopäätöksen äärelle tarkistamaan, onko tuotteissa ja palveluissa suomalaisesta työstä kertovaa Avainlippu-merkkiä. Samalla se herättelee pohtimaan kotimaisen tuotteen ja palvelun valitsemista myös eettisyyden, ekologisuuden ja vastuullisuuden näkökulmasta.

Avainlippu-yritykset ympäri maan ovat ottaneet kampanjan omakseen: some on ollut pullollaan suomalaista työtä niin kuvien, tekstien kuin videoidenkin muodossa. Monet yritykset ovat myös tuoneet esiin ajatuksiaan ja arvojaan Avainlipun takana esimerkiksi blogikirjoituksissa ja kertoneet, miksi tuotteiden valmistaminen ja palveluiden tuottaminen Suomessa on heille tärkeää. Lue täältä tarinoita suomalaisen työn takaa.

Tuo omat arvot esiin

Kotimaisuuden arvostus on nyt aivan uudenlaisessa nosteessa. Yritysten kannattaa hyödyntää tätä aaltoa korostamalla suomalaisuuttaan ja käyttämällä kampanjaa varten tekemiämme materiaaleja. Somessa yrityksen omien arvojen ja ajatusten esiin tuominen on hyvä tapa tulla lähemmäs kuluttajaa.  Lyhyet videot ja innostavat kuvat vaikkapa työyhteisön arjesta tai tuotteiden valmistuksesta ovat oivallinen keino rikastuttaa omien somekanavien sisältöjä. Julkaisuissa ja viesteissä kannattaa kertoa konkreettisesti, miten juuri teillä tehdään töitä ja miten arvot näkyvät esimerkiksi suunnittelussa, työyhteisössä, tuotannossa, tuotteissa tai palveluissa. Työntekijöiden jakamana viestistä tulee entistä henkilökohtaisempi ja mieleenpainuvampi.

Kameraan tai puhelimeen kannattaa siis tarttua rohkeasti – mokaaminen ei maailmaa kaada! Hyviä postaus- tai kirjoitusesimerkkejä voi ottaa muilta yrityksiltä, jos oma ideapankki kumisee tyhjyyttään. Lisää vielä tarjoamistamme materiaaleista julkaisuihin kampanjan tunnus ja slogan: Kun haluat tukea suomalaista työtä, muista ostotilanteessa yksi kysymys: Onhan siinä Avainlippu?

Katso alta esimerkit yritysten inspiroivimmista julkaisuista!

Kalevala Korun livevideo tehtaalta (klikkaa kuvaa):

Tervetuloa seuraamaan Haave-korun valmistusta livenä tehtaaltamme Helsingin Pitäjänmäestä! Kommentoi alle, jos seuraat! ⭐️ #onhansiinäavainlippu

Julkaissut Kalevala Jewelry Torstai 26. huhtikuu 2018

Foodduckin video: